Bağışıklık Sistemini Güçlendiren Besinler

Kendinize Dikkat Edin: Bağışıklık Sistemini Güçlendiren Besinler

Kendinizi mevsim geçişlerinde ve özellikle kış aylarında sürekli halsiz hissediyor, hastalık belirtilerini gözlemliyor ve buna ek olarak “Sen yine mi hasta oldun?” cümlesini sıklıkla duyuyorsanız size bir uyarımız var: Bağışıklık sisteminiz zayıf olabilir! Fakat hiç merak etmeyin; bağışıklığı güçlendiren besinleri tüketerek ve bazı noktalara dikkat ederek kendinizi daha zinde hissedebilir ve hatta grip, soğuk algınlığı gibi hastalıklara karşı daha dirençli olabilirsiniz. Tabii bu noktada bir doktora görünmenizin ve onun tavsiyeleri doğrultusunda beslenme düzeninizi şekillendirmenizin de oldukça önemli olduğunu belirtmeden geçmeyelim.

Peki, bağışıklık sistemi nasıl güçlenir? Gelin, önerilerimize göz atalım.

Bağışıklık Sistemini Güçlendirmenin Yolları Nelerdir?

İhtiyaç duyduğunuz vitamin, mineral ve yağ asitlerini almanızı sağlayan besinleri tüketmek, vücudunuzdaki zararlı yabancı maddeleri hızlı bir şekilde atabilmek için yeterli miktarda su içmeyi aksatmamak, spor yapmak, hijyene önem vermek, kaliteli uyumak… Yani güçlü bir bağışıklık sistemi için pek çok noktaya dikkat etmelisiniz. Tabii bu unsurların hepsi birbirinden önemli, ama biz şimdi bağışıklık güçlendirmek için tüketebileceğiniz bazı yiyecekleri sıralayacağız.

Bağışıklık Sistemi Nasıl Güçlenir

Bağışıklık Sistemini Güçlendiren Yiyecekler Nelerdir?

Sebzeler ve meyveler, içerdikleri vitamin, mineral ya da yağ asitleri sayesinde bağışıklık sistemini güçlendirmek için önemli görev üstlenirler. Peki, hangi besindeki hangi vitamin, mineral ya da yağ asidi vücudumuzda nasıl bir etki yaratıyor ve bağışıklığımızı nasıl güçlendiriyor?

C Vitamini İçeren Besinler

Soğuk algınlığı ve grip gibi hastalıkların konuşulduğu bir ortamda C vitamini içeren yiyeceklerden bahsedilmediği duyulmamıştır desek abartmış olmayız, değil mi? Akıllara gelen ilk ve doğru yardımcılardan biri olan C Vvitamini, güçlü bir antioksidan ve aynı zamanda diğer vitaminlerle minerallerin emilimine yardımcı bir içerik. Peki, önemli C vitamini kaynakları nelerdir?

  • Turunçgiller (portakal, greyfurt, mandalina vb)
  • Kivi
  • Kırmızıbiber ve yeşilbiber
  • Çilek
  • Kuşburnu
  • Brokoli
  • Brüksel lahanası
  • Ananas
  • Karalahana
  • Domates

Bağışıklık Sistemini Güçlendiren Yiyecekler

A Vitamini İçeren Besinler

Hastalığa neden olan virüslere karşı bağışıklık oluşturmakla görevli olan A vitamini içeren besinler hem bitkisel hem de hayvansal olabilir.

  • Havuç
  • Süt ve süt ürünleri
  • Yumurta sarısı
  • Karaciğer
  • Somon
  • Ispanak
  • Lahana
  • Bal kabağı
  • Kayısı

Bağışıklığı Güçlendiren Vitaminler

E Vitamini İçeren Besinler

Güçlü bir antioksidan olan ve bu sayede bağışıklık sistemini güçlendirici etkisi bulunan E vitamini, pek çok sebze ve meyvede bulunabilir.

  • Bitkisel yağlar ve kuru yemişler (fındık, badem, ayçiçeği, fıstık vb)
  • Baklagiller
  • Ispanak
  • Brokoli
  • Avokado
  • Maydanoz
  • Muz
  • Kivi
  • Somon

Bağışıklık Sisteminin Güçlenmesi İçin

B6 Vitamini İçeren Besinler

Diğer adı piridoksin olan ve kan hücrelerinin yapımında görevli olup bağışıklık sistemini güçlendiren B6 vitamini hem hayvansal hem de bitkisel gıdalarda bulunur.

  • Süt ve süt ürünleri
  • Karaciğer
  • Böbrek
  • Tavuk
  • Yumurta sarısı
  • Patates
  • Muz
  • Avokado
  • Ispanak
  • Bezelye
  • Yulaf

Hasta Olmamak İçin Ne Yemeli

Bağışıklık Sistemine Katkı Sağlayabilecek Diğer Besinler

A, C, E ve B6 vitaminleri dışında bazı yiyecekler de bağışıklık sistemini kuvvetlendirmek için oldukça önemli. Şimdi bazı önemli besinlere, sağladıkları faydalar doğrultusunda göz atalım.

  • Sarımsak ve soğan: “Doğal antibiyotik” olarak soğan ve sarımsağı çiğ tüketmek, vücudunuzdaki virüslerin neden olduğu hasarların hızlıca onarılmasını sağlayabiliyor.
  • Yoğurt ve kefir: İçerisinde bağırsak için yararlı bakteriler bulunan yani probiyotik açısından oldukça zengin olan yoğurt ve kefir, sindirim sisteminizi düzenleyerek vücudunuzdaki toksinlerin hızlıca atılmasına katkı sağlayabiliyor.
  • Turşu: Evde yapılan turşular, probiyotik alımı açısından oldukça değerli. Yani turşu da bağışıklık sisteminizi güçlendirme konusunda size fayda sağlayabiliyor.

Her şey gibi saydığımız besinlerin azı da fazlası da sağlığınızı tehdit edebilir. Bu nedenle ideal tüketim miktarını öğrenmek için hekiminize danışmanızda fayda olduğunu bir kez daha hatırlatalım. Ayrıca dilerseniz bağışıklık sisteminizi daha güçlü bir hale getirmek için sıvılardan da yararlanabilirsiniz. Bağışıklık sistemini güçlendiren içeceklere göz atmak için “Kendinize İyi Bakın: Bağışıklık Artırıcı İçecek Önerileri” başlıklı yazımıza buyurun!

Paylaş

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

koctas

This error message is only visible to WordPress admins

Warning: The account for needs to be reconnected.
Due to Instagram platform changes on March 2, 2020, this Instagram account needs to be reconnected to allow the feed to continue updating. Reconnect on plugin Settings page

%d blogcu bunu beğendi: