Kış aylarında aydınlatmadan tasarruf etmek.

Damlaya Damlaya Göl Olur: Kış Aylarında Aydınlatmada Tasarruf Etmenin Yolları

Sıcacık içeceğinizi alıp yağan karı camdan izlemek, yeni yıl heyecanına kapılıp evinizi dekore etmek ve evde bol bol vakit geçirmek mevsiminin başladığı aralık ayında yaptığınız güzel şeylerden sadece birkaçı. Ama gelin görün ki çoğu zaman bu güzelliklerin yanında, pek memnuniyetle karşılanmayan durumları da getiriyor. Soğuyan ve erkenden kararıp geç aydınlanan hava da bu sevilmeyen durumların başında geliyor.

Sabah kalktığınızda tam olarak aydınlanmamış olan hava, eğer çalışıyorsanız, işten çıktığınızda da kararmış bir şekilde sizi karşılıyor. Bunun hiçbirinizin hoşuna gitmediğini biliyoruz hatta psikolojik olarak da bu durumundan etkilendiğinizin farkındayız. Fakat psikolojik etkilerinin yanında, kış aylarında bol karanlık görmenizin bir sonucu daha oluyor ve bu sonucu her ayın sonunda somut olarak görebiliyorsunuz. Tabii ki, aydınlatmaya olan ihtiyaçtan dolayı tutarı artan elektrik faturasından bahsediyoruz.

Daha Sıcak Bir Ev İçin İpuçları”nın yanı sıra tasarrufu hakkında da bilgi verip kışla olan ilişkinizi daha sıcak kılmak istedik. “Elektrik tasarrufu nasıl yapılır?” sorusunun en önemli bölümlerinden birini oluşturan aydınlatma hakkında bazı noktalara dikkat ederek daha düşük bir faturayla bütçenizi sarsmamanız ve bunun yanında doğayı korumanız mümkün.

Doğru Ampul Seçimi En Önemlisi

Daha düşük bir elektrik faturası için atmanız gereken ilk adım doğru ampul seçimi. Tasarruflu ampul olarak da bilinen LED ampuller ise bu isteğinizi gerçekleştirebilecek güçte. Günümüzde normal ampul olarak adlandırılan ve geçtiğimiz yıllarda aydınlatma için bol bol kullanılan akkor ampullerin yerine LED ampulleri seçerek %80’e yakın enerji tasarrufu sağlayabiliyorsunuz. LED ampul fiyatlarının akkor ampullere göre daha pahalı olduğunu düşünebilirsiniz ama bu durum uzun vadede size avantaj olarak dönüyor. Çünkü akkor ampullerin kullanımı yaklaşık 1 yılken, bu yeni nesil ampulleri yaklaşık 10 yıla kadar tasarruflu bir şekilde kullanabiliyorsunuz.

“Akkor lambaların Watt değeri daha yüksek, bu sayede alan daha çok aydınlatılabiliyor.” gibi bir görüşünüz varsa bunun yanlış olduğunu da belirtmeliyiz. Çünkü bu ışık kaynakları, akkorlara göre daha az enerjiye ihtiyaç duyuyor ve buna rağmen aynı etkiyi yaratabiliyor. Yani, 100W’lık bir akkor ampulün yaydığı 1600 lümen ışık miktarını bir LED ampul 18-23 W ile oluşturabiliyor.

 

Çok Ampul Yerine Bir Ampul

Avizeler evinizin dekorasyonunu tamamlayan ürünler, onları sevmemek mümkün değil! Ama konu elektrik tasarrufu ise onları seçerken de dikkatli olmalısınız. Fazla sayıda ampul kullanmanıza neden olacak çok girişli avizeler konusunda istediğiniz verimi alamamanıza neden olabilir. Tek girişli avizeleri tercih ederek ya da aydınlatma anahtarını, istediğiniz ampulleri açmanızı sağlayacak şekilde bölerek bu konuyu çözüme kavuşturabilirsiniz. Bu arada avizelerde ve sarkıtlarda açık renkleri seçmek ışığın alana daha iyi yayılmasını sağladığından seçimde ince ve açık renkli ürünlerle üretilmiş alternatifleri değerlendirmelisiniz. Ayrıca temizlik yaptığınız sırada avizeleri ve ampulleri silerek onları tozdan arındırıp daha iyi bir ışık yayılımı sağlarsınız.

Evinizin dekorasyonunu tamamlamasının yanı sıra tasarruf etmenize de yardımcı olacak tek girişli avize ve sarkıt seçenekleri Koçtaş’ta sizi bekliyor!

 

Işığı Gereksiz Açık Tutmayın

Bunun zaten bildiğiniz bir şey olduğunun farkındayız; ışık açık olduğunda enerji tüketir ve fazla faturaya neden olur. Biz sadece bu konunun ne kadar hassas olduğunu belirtmek istiyoruz. Örneğin “Nasıl olsa 2 dakika sonra bu odaya gireceğim, ışığı kapamama gerek yok.” diye düşündüğünüzde bile elektrik tükettiğinizi unutmamalısınız. Burada 2 dakikanın bile önemi büyük. Şöyle düşünün; ampulü 30 kere 2 dakikalığına açık bıraktığınızda toplamda 1 saatlik bir enerji tüketmiş oluyorsunuz. Bu durum özellikle kış aylarında çokça yapıldığından dikkatli olmakta fayda var.

Sensörlü Lambaları Kullanmaya Ne Dersiniz?

Hareketi algılayıp yanıp sönen sensörlü lambalar da az enerji tüketimi için oldukça kullanışlı. Evin her alanında kullanmak için ideal değil, bunun farkındayız ama balkon, teras, dış kapı gibi alanlarda ya da iş yerlerinizde antre gibi alanlarda sensörlü lambalardan yararlanabilirsiniz.

Kış aylarında olduğu gibi yılın her döneminde elektrik tasarrufu yapmanıza yardımcı olacak ampuller Koçtaş’ta!

Paylaş

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir