Ev tadilatı yaptırmak

Başlamadan Önce: Ev Tadilatında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Dekorasyon; bir evin çehresini değiştirebilecek, yaşam alanınızı bambaşka bir atmosfere dönüştürebilecek bir uygulama olsa da bazen hayalinizdeki eve ulaşmak için dekorasyondan çok daha fazlasına ihtiyaç duyarsınız. Evet, tadilattan bahsediyoruz! Evinizi güzelleştirmenin yanında bazı durumlarda bir ihtiyaç olan tadilatı yaptırmaya karar verdiğinizde elbette bazı noktalara da dikkat etmeniz gerekiyor. Peki; tadilat yaparken dikkat edilmesi gerekenler, ev tadilatı öncesi ve sonrasında yapmanız gerekenler nelerdir?

Planlama Aşamasında İnce Eleyip Sık Dokuyun

Amerikan mutfaklı evler çok hoşunuza gidiyor ve yapacağınız tadilat sonrasında kavuşacağınız Amerikan mutfağın ev dekorasyonu konusunda da başarılı bir uygulama olacağını düşünüyorsunuz diyelim. Peki, bu alanın gerçekten sizin için kullanışlı olduğuna emin misiniz? Özellikle büyük tadilatlar öncesinde iyice düşünmek ve ardından kolları sıvamak gerekiyor. Örneğin geniş bir aileniz varsa ve bu nedenle mutfağınız kısa süre içerisinde dağılıyorsa Amerikan mutfak sizin için kullanışlı olmayabilir. Dahası yaptırmak istediğiniz tadilat, binanıza zarar verecek türden bir işlem de olabilir.

Büyük tadilat işleri yaparken işlevsel alanlar yaratmaya özen göstermenin yanı sıra tadilatı sadece bugün için değil, yarın için de yapmalısınız. Örneğin yeni evlisiniz ve salonunuzu genişletmek için duvarı kırıp salonla başka bir odayı birleştirmek istiyorsunuz diyelim. Bu durumda gelecek günlerde bir çocuğunuz olabileceğini ve bu karardan pişmanlık duyabileceğinizi unutmamalısınız.

Tadilat nasıl yapılır

Profesyoneller ile Çalışacağınızdan Emin Olun

Tadilat yaptırmaya karar verdiniz. Küçük ya da köklü bir değişim, hiç fark etmez. Yaptıracağınız tadilat ne olursa olsun evinize zarar gelmemesi ve elbette sonradan pişman olmamanız için tadilat yaptıracağınız firmaları ya da ustaları iyice araştırmalısınız. Ucuz ev tadilatı yaptırmak amacıyla işçiliğini bilmediğiniz ya da güvenmediğiniz kişilerle çalışmamalısınız.

Su tesisatı, ısı yalıtımı, elektrik tesisatı, zemin kaplama, boya badana… Eğer tesisat, dekorasyon ya da dış mekân kategorilerinde tadilat yaptırmak istiyorsanız ve güvenilir ustalarla çalışmayı arzuluyorsanız sizi Ustabilir ile tanıştıralım! Ustalar ile usta arayanları buluşturan ücretsiz bir platform olan Ustabilir’i mobil cihazınıza indirdikten sonra dilediğiniz kategoriyi seçebilir ve ustalardan fiyat alarak hayalinizdeki eve bir adım daha yaklaşabilirsiniz!

Verimli Bir Tadilat Sıralaması Oluşturun

Kolları sıvamadan önce yapmanız gereken çok önemli bir şey daha var: Evde tadilat sırasının nasıl olacağına karar vermek! Bunun için öncelikle evde hangi tadilat işlemlerinin yapılacağına karar vermelisiniz. Örneğin mutfağınıza duvar kağıdı uygulaması yapmak istiyorsanız ve bunun yanında elektrik tesisatının da elden geçirilmesi gerektiğini düşünüyorsanız öncelikle elektrik tesisatını yenilemeli, ardından duvar kağıdı uygulamasını gerçekleştirmelisiniz. Yani öncelikle hangi tadilat işlemlerini gerçekleştireceğinize karar vermeli, bunları sıraya koymalı, ardından sürece başlamalısınız. Bu sayede hem zaman hem de bütçe bakımından daha verimli bir tadilat süreci geçirebilirsiniz.

Tadilat sırası oluşturmak, eğer evdeki yenileme işlemlerini siz yapacaksanız atlamamanız gereken bir şey. Fakat bir usta ya da firma ile iş birliği yapacaksanız sizin yerinize en doğru sıralamayı usta yapacaktır.

Tadilata başlamak

Eşyanızı Korumayı İhmal Etmeyin

Eğer dış cephe tadilatı yapılmıyorsa ya da evinize yeni taşınmayacaksanız bu, evdeki mobilyalarınızı ya da bazı alanları korumanız gerektiği anlamına geliyor. Örneğin boya işlemleri için zemini ve mobilyaları koruyucu örtü ile örtüyor ve aynı zamanda süpürgelikleri de bant ile korumaya alıyorsunuz. Bu doğrultuda eğer tadilat yapacağınız alanda eşya varsa eşyaları odadan çıkararak ya da üzerlerine koruyucu örtü, hatta ağır bir tadilat yapacaksanız battaniye örterek mobilyalarınıza gelebilecek zararı bertaraf etmiş olursunuz. Mobilyalarınızın yanı sıra zemini; mutfak ve banyo dekorasyonunda lavabo ya da eviye gibi alanları da korumayı ihmal etmemelisiniz.

Temizliği En Sona Bırakın

Evinizin temiz olmasını istediğinizi biliyoruz. Dağınıklığa, kirliliğe dayanamıyorsunuz. Fakat tadilat sürecinde buna biraz göz yummanız hiç fena olmaz. Tadilat zaten oldukça yorucu bir süreç. Ne de olsa eski eviniz gidiyor, yepyeni bir eve kavuşuyorsunuz. Bir de kendinizi gereksiz temizlikle yormayın. Bunun yerine tadilat sırasında alanı üzerinden toparlayıp evinizdeki tüm tadilat bittiğinde derinlemesine bir temizlik yapabilirsiniz.

Tadilat temizliği

Evinizi yenilemenize yardımcı olacak ürünler Koçtaş’ta, aradığınız usta ise Ustabilir’de!

 

Paylaş

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir