Çamaşırların Uzun Ömürlü Olması İçin Öneriler

Çamaşırlarınızın Daha Uzun Ömürlü Olması İçin Öneriler

Çok severek aldığınız bir tişörtün, pantolonun ya da gömleğin hiç eskimesini istemez ve hayatınız boyunca sağlam bir şekilde gardırobunuzda olmasını dileyebilirsiniz. Evet, ömür boyunca bir kıyafeti kullanmak biraz iddialı, kabul ediyoruz; ama doğru uygulamaları bilip çamaşırlarınızı bu doğrultuda yıkar, kurutur ve ütülerseniz onların ömürlerini uzatabilirsiniz! Peki, kıyafetlerinizin uzun ömürlü olması için neler yapabilirsiniz?

Giysilerin Etiketlerini Dikkate Alın

Biliyoruz; aldığınız kıyafetteki o etiketleri hiç sevmiyorsunuz, hatta bazılarınız satın alma sonrasında eve geldiğinde ilk iş olarak o etiketleri kesiyor. Fakat bu etiketler aslında çamaşırlarınızın uzun ömürlü olması için size yol gösteren rehberler!

Çamaşır yıkamanın püf noktalarından biri hiç kuşkusuz ki çamaşırları, etiketlerinde belirtilen derecelerde yıkamak. Aksi takdirde çamaşırlarda çekme, yıpranma, renk solması gibi durumlar görülebilir. Örneğin renkli ve siyah giysilerinizi yüksek derecelerde yıkamak, çamaşırların renklerinin solmasına neden olabilir. Bunun yanı sıra bazı kıyafetlerin çamaşır makinelerinde yıkanmaya uygun olmadıklarını ve kuru temizleme ile bakımlarının yapılması gerektiğini de hatırlatalım.

Yıkama talimatına ek olarak çamaşır etiketlerinde ütülemeyle ilgili de yönlendirmeler bulunur. Bu talimatlarda çamaşırlarınızı hangi modda ütüleyebileceğiniz belirtilir. Tabii ki ütülenmeye uygun olmayan kumaşlar da mevcuttur.

Çamaşır Yıkamanın Püf Noktaları

Çamaşırlarınızı Ayırdıktan Sonra Yıkayın

Yıkanma sırasında giysilerin renginin birbirlerine karışmaması için çamaşırlarınızı siyah, beyaz ve renkliler olmak üzere üç gruba ayırmanız gerekiyor. Zaten bu herkesin bildiği, uzun ömürlü kıyafetler için yıkama tüyoları arasında yer alıyor. Fakat bazı zamanlarda yıkayacağınız beyaz çamaşırların içerisinde koyu renkler olabilir ve bu durum sizin “Acaba çamaşırlara renk bulaşır mı?” gibi bir tereddüt duymanıza neden olabilir.

Böyle bir durumda oldukça uygun fiyatlı renk yakalayıcı özel bezlerden yardım alabilirsiniz. Bu bezler, yıkayacağınız kıyafetlerle birlikte çamaşır makinesine konuluyor.

Çamaşır yıkarken nelere dikkat edilmeli?” sorusunun cevaplarından bir diğeri ise giysilerinizi renklerinin yanı sıra kumaşlarına göre de ayırmak. Örneğin saten kumaşlı bir gömleği pamuk bir tişörtle yıkamak, çamaşır yıkama hatalarından biridir. Yani giysilerinize zarar vermemek için kumaşlarına göre ayırdıktan sonra yıkama yapmak, “Yıkanacak kıyafetler nasıl ayrılmalı?” sorusunun cevaplarından biri.

Bu ayrımı yaptıktan sonra dikkat etmeniz gereken bir unsur da elbette giysileri uygun yıkama programlarında yıkamak. Bu sayede çamaşır makineniz, kumaş türüne uygun bir yıkama gerçekleştirir ve uygun sıkma devri ile giysilerin zarar görmesini önemli ölçüde engellenir. Tabii uygun program seçimi, kurutma makinesinde yaptığınız kurutma işlemi için de geçerli.

Uzun Ömürlü Kıyafetler İçin Yıkama Tüyoları

Lekelere Nasıl Müdahale Edeceğinizi Bilin

Çok sevdiğiniz o açık renk kotunuzun üzerindeki kahve, çimen ya da yağ lekesi giysinizle vedalaşmanıza neden olabilir. Bu nedenle leke giysinize işlemeden önce, doğru bir şekilde müdahale etmeniz oldukça önemli. Dilerseniz “Lekelere Karşı Açtığınız Savaşı Kazanın! Hangi Leke Nasıl Çıkar?” yazımız, lekelere yapacağınız müdahale konusunda size rehberlik edebilir!

Eğer giysinizin üzerine bir şey döküldüyse ve siz leke oluşmaması için bir uygulama yapmadıysanız bu durumda “Zorlu lekeye sahip giysi nasıl yıkanır?” sorusunun cevaplarından birinin, ön yıkama ya da yıkama öncesinde elde çitileme gibi işlemler olduğunu düşünebilirsiniz. Fakat bilinçsiz bir şekilde yapılan çitileme işlemi kumaşın yapısına zarar verebilir, renkte solmaya neden olabilir. Bu nedenle yıkama öncesi işlemlerde kullandığınız özel deterjanların kullanım talimatlarına harfiyen uymalı ya da leke çıkarıcı deterjanlardan yardım almalısınız.

Peki, yıkadığınız halde leke çıkmazsa ne olacak? Bu durumda ürün kurumadan, lekenin üzerine leke çıkarıcı deterjan ekleyerek bir daha yıkamalısınız. Giysilerin üzerinde leke varken ütü yapmak ise lekenin çamaşırlarınıza yerleşmesine neden olur.

Giysilerin Uzun Ömürlü Olması İçin

Çamaşırlarınızı Makineye Nasıl Yerleştirdiğinize Dikkat Edin

Makineniz sayesinde çamaşır yıkamak elbette çok kolay, ama aynı zamanda oldukça dikkat isteyen bir iş. Mesela çamaşırlarınızı makineye nasıl yerleştirdiğiniz oldukça önemli bir konu.

Koyu renkli, baskılı ya da renkli olarak belirtilen canlı tonlara sahip giysilerinizi ters çevirerek yıkamak “Çamaşır makinesinde giysilerin rengi nasıl korunur?” sorusunun cevaplarından bir diğeri. Renkli çamaşırlarınızı ters çevirerek yıkayarak rengi korumanın yanı sıra baskılı giysilerinizin baskılarının soyulmamasını da uzun bir süre sağlayabilirsiniz.

Giysileri ters çevirerek makineye yerleştirme işlemi tamam! Peki, bu yeterli mi? Tabii ki değil! Yapmanız gereken bir diğer şey ise fermuarlı giysilerinizin fermuarlarını kapatıp yıkama işlemini gerçekleştirmek. Bu sayede fermuarların giysilere takılmasını ve onlara zarar vermesini engelleyebilirsiniz.

Düğmeli giysilerinizde ise tam tersi geçerli. Yani gömlek, hırka, pantolon gibi düğmeli giysileri düğmeler kapatmadan yıkamalısınız. Bu, düğme deliklerinde oluşabilecek zararları engelleyebilir.

Çamaşır Makinesinde Giysilerin Rengi Nasıl Korunur

Çamaşırlarınıza Uygun Deterjanları Tercih Edin

Deterjan seçiminde renkler doğrultusunda seçim yapmak oldukça önemli. Örneğin beyaz çamaşırlarınıza ayrı, siyah çamaşırlarınıza ayrı deterjanlar almanız gerekebilir.

Deterjan seçiminin yanı sıra makineye ne kadar deterjan koyduğunuz da üzerinde durulması gereken bir konu. Bu noktada fazla deterjanın çamaşırlarınızı daha iyi temizlediği düşüncesinin yanlış olduğunu belirtmeden geçmeyelim.

Çamaşır makinesine ihtiyaçtan fazla deterjan koymak, tüm deterjanın çamaşırlarınızdan arınmamasına neden olarak sağlığınızı tehdit edebilir. Bunun yanı sıra yeni nesil makineler, deterjanı çamaşırlardan arındırmak için fazla efor sarf ederek su tüketiminin artmasına yol açabilir. Kullanmanız gereken deterjan miktarı, çamaşır miktarına göre değişebilir. Çamaşır makinesine ne kadar deterjan koymanız gerektiğini öğrenmek için deterjan ambalajlarının üzerindeki yönlendirmelerinden yararlanabilirsiniz.

Peki, az miktarda deterjan kullanmak doğru mu? İhtiyaçtan az miktarda deterjan kullanmak, çamaşırların renklerinin değişmesine neden olabilir. Bunun nedeni ise çok kirli çamaşırlardaki kirlerin, giysilerinize geri dönmesi ve daha koyu bir renge neden olmasıdır. Kısacası ihtiyaç oranında deterjan kullanmak hem giysilerinizin uzun ömürlü olması hem sağlığınız hem de tasarruf edebilmeniz için önemli!

İşte, çamaşırlarınızı korumak bu kadar kolay!

Paylaş

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

koctas

Takip Et!
This error message is only visible to WordPress admins

Error: The account for koctas needs to be reconnected.
Due to recent Instagram platform changes this Instagram account needs to be reconnected in order to continue updating. Reconnect on plugin Settings page

%d blogcu bunu beğendi: