Yatak odası dekorasyonu

Daha Güzel Bir Uyku İçin 5 Yatak Odası Dekorasyon Önerisi

Gece yatarken kaç saat uyuyacağınızı hesaplıyorsanız veya ne kadar uyursanız uyuyun sabahları yataktan sizi ayırmak için bir süper güç gerekecek kıvamda yorgun kalkıyorsanız, daha kaliteli bir uyku için harekete geçme zamanı gelmiş demektir!

Evet, nitelikli bir uyku sayesinde daha enerjik ve kaliteli bir gün geçirmeniz mümkün. “Her şeyi denedim, hiçbir şey bunun çözümü olmuyor.” ya da “Nereden başlamalıyım, bilmiyorum.” diyorsanız hemen etkili bir ipucu verelim: İlginç gelebilir ama kaliteli uyku ile yatak odası dekorasyonu arasında sıkı bir bağ var! Yani iyi uyumak için yapılması gerekenler arasında uygun bir yatak odası dekorasyonu kesinlikle başı çekiyor. Şimdi, daha iyi uyumak için yatak odası dekorasyonu nasıl olmalı birlikte bakalım.

1. Yatağınız İçin En Doğru Konumu Bulun

Eğer daha iyi uyumak istiyorsanız ve bu konuda dekorasyondan yardım almaya karar verdiyseniz öncelikle yatağınızın bulunduğu alan doğru mu, bunu kontrol etmelisiniz. Daha iyi uyumanızı sağlayacak en ideal konum ise yatağın pencerelerden ve kapıdan olabildiğince uzakta olması. Ayrıca yatağınızın yan kısımlarını duvara yaslamak da doğru bir uygulama değil. Yatağınızı konumlandırmak için en uygun şekil, sadece başlığın duvara yaslı olduğu, yatağın diğer alanlarının açıkta olduğu hal.

Sağlıklı uyku için dekorasyon

2. Işığı Sevebilirsiniz ama Gece Ondan Uzak Kalmalısınız

Sabahları daha dinç uyanmanız için gece uykunuzda melatonin isimli hormonun salgılanması gerekiyor. Melatoninin salgılanması için ise karanlık bir ortama ihtiyaç var. Yani ışık seviyesinin yüksek olduğu bir ortamda uyuduğunuzda melatonin yeterince salgılanamıyor. Bu nedenle sabah uyanmakta zorluk çekebiliyor ve yorgun hissedebiliyorsunuz. Yani uyuduğunuz alanın mümkün olduğunca az seviyede ışık alması sağlıklı uyku için dekorasyon önerileri arasında. Parlak ışık kaynaklarına yatak odanızda yer vermeyerek ve perdelerinizi koyu renkli kalın kumaşlardan seçerek ışık seviyesini düşürebilirsiniz.

3. Elektronik Cihazlardan Uzaklaşın

Televizyon izleyerek ya da telefonunuzdan ve bilgisayarınızdan film seyrederek uyumayı seviyor olabilirsiniz. Belki de müzik dinleyerek uyumak sizin için olmazsa olmazdır. Ancak bu elektronik ürünler, yeterli melatonin salgılanmasının önünde bir engel. Yani elektronik eşyalarla yatak odanızda vedalaşmanın zamanı geldi!

4. Yatak Odanız Uygun Renklerle Dekore Edilmeli

Renklerin psikolojik etkilerinin olduğu bir gerçek. Bu nedenle yatak odası dekorasyonunda kullandığınız renklerin size huzur verici, uykuya geçişinizi kolaylaştıracak seçenekler olmasına dikkat etmelisiniz. Örneğin açık mavi ya da açık yeşili duvar rengi olarak tercih edebilirsiniz. Buna ek olarak nevresim takımlarınızı da bu huzur verici renklerden seçebilirsiniz. Dilerseniz “Ev Dekorasyonunda Renklerin Psikolojik Etkileri: Odalara ve Trendlere Göre Renk Kullanım Rehberi” yazımıza göz atabilir ve farklı odaların dekorasyonunda yararlanabileceğiniz renkleri öğrenebilirsiniz.

Odanıza hoş bir koku verecek lavanta, vanilya gibi kokular da iyi uyku için öneriler arasında yer alıyor. Bu arada bu kokuların çok yoğun olması sizi iyi uykuya yakınlaştıracağına uykunuzu da kaçırabilir; bunu da hatırlatalım.

Kaliteli uyku için yatak odası dekorasyonu

5. Düzen Eşittir Güzel Uyku

Yatak odası dekorasyonu nasıl yapılır?” sorusuna çok kısa bir cevap vermemiz gerekseydi kesinlikle “Düzenli olmalı.” derdik. Çünkü burası yatak odası, burada uyuyup enerji topluyor ve yeni güne tazelenmiş olarak uyanıyorsunuz. Fakat karmaşık bir şekilde dekore edilen ya da dağınık bir yatak odası uykuya dalmanızı zorlaştırabilir. Uzun lafın kısası, iyi bir uyku için yatak odası dekorasyonu düzenli olmalı!

Yatak odası nevresim

Olmazsa Olmaz: Yatak, Yastık ve Nevresim Seçimi

Seçeceğiniz nevresim takımının yatak odası dekorasyonuna katkı sağlayan bir yanı bulunsa da aslında nevresim takımı seçimi, desen tercihi yapmaktan çok daha fazlası. Bu nedenle bu kategoriyi de bonus olarak vermek sağlıklı olabilir diye düşündük. Yani kumaş tipi, dokuma sıklığı gibi unsurlar uyku kalitenizi etkileyebilir. Dilerseniz hemen aşağıda sıraladığımız ve bu konuları ele alan yazılarımıza göz atarak sağlıklı bir uyku çekmeye birkaç adım daha yaklaşabilirsiniz.

Doğru Yatak Seçimi Neden Önemli? Yatak Nasıl Seçilir?

Rahat Bir Uyku İçin Bilmek Şart: Yastık Nasıl Seçilir?

Nevresim Takımı Seçerken Nelere Dikkat Etmelisiniz?

Yatak odası için dekorasyon fikirleri

Rahat bir uyku için ihtiyacınız olan tüm  uyku grubu ürünleri ve yataklar Koçtaş’ta var!

Şimdi gelsin mis gibi uykular!

 

Paylaş

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Takip Et!
%d blogcu bunu beğendi: