Kaliteli uyku için dekorasyon önerileri.

Daha Güzel Bir Uyku İçin 5 Yatak Odası Dekorasyon Önerisi

Gece yatarken kaç saat uyuyacağınızı hesaplıyorsanız veya ne kadar uyursanız uyuyun sabahları yataktan sizi ayırmak için bir süper güç gerekecek kıvamda yorgun kalkıyorsanız, daha kaliteli bir uyku için harekete geçme zamanı gelmiş demektir! Çünkü uyku çok önemli! Nitelikli bir uyku sayesinde daha enerjik ve kaliteli bir gün geçirmeniz mümkün. “Her şeyi denedim, hiçbir şey bunun çözümü olmuyor.” ya da “Nereden başlamalıyım, bilmiyorum.” diyorsanız hemen etkili bir ipucu verelim: Kaliteli uyku ile yatak odası dekorasyonu arasında sıkı bir bağ var! Yani iyi uyumak için yapılması gerekenler arasında uygun bir yatak odası dekorasyonu kesinlikle başı çekiyor. Şimdi, daha iyi uyumak için dekorasyonu nasıl olmalı birlikte bakalım.

1. Yatağınız İçin En Doğru Konumu Bulun

Eğer daha iyi uyumak istiyorsanız ve bu konuda dekorasyondan yardım almaya karar verdiyseniz öncelikle yatağınızın bulunduğu alan doğru mu kontrol etmelisiniz. Daha iyi uyumanızı sağlayacak en ideal konum ise yatağın pencerelerden ve kapıdan olabildiğince uzakta olması. Ayrıca yatağınızın yan kısımlarını duvara yaslamak da doğru bir uygulama değil. Yatağınızı konumlandırmak için en uygun şekil, sadece başlığın duvara yaslı olduğu, yatağın diğer alanlarının açıkta olduğu hal.

2. Işığı Sevebilirsiniz ama Gece Ondan Uzak Kalmalısınız

Sabahları daha dinç uyanmanız için gece uykunuzda melatonin isimli hormonun salgılanması gerekiyor. Melatoninin salgılanması için ise karanlık bir ortama ihtiyaç var. Yani ışık seviyesinin yüksek olduğu bir ortamda uyuduğunuzda melatonin yeterince salgılanamıyor. Böylece sabah uyanmakta zorluk çekebiliyor ve yorgun hissedebiliyorsunuz. Bu nedenle uyuduğunuz alanın mümkün olduğunca az seviyede ışık alması önemli. Parlak ışık kaynaklarına yatak odanızda yer vermeyerek ve perdelerinizi koyu renkli kalın kumaşlardan seçerek ışık seviyesini düşürebilirsiniz.

3. Elektronik Cihazlardan Uzaklaşın

Televizyon izleyerek ya da telefonunuzdan ve bilgisayarınızdan film seyrederek uyumayı seviyor olabilirsiniz. Belki de müzik dinleyerek uyumak sizin için olmazsa olmazdır. Ancak bu elektronik ürünler, yeterli melatonin salgılanmasının önünde bir engel. Yani elektronik eşyalarla yatak odanızda vedalaşmanın zamanı geldi!

4. Yatak Odanız Uygun Renklerle Dekore Edilmeli

Renklerin psikolojik etkilerinin olduğu bir gerçek. Bu nedenle yatak odası dekorasyonunda kullandığınız renklerin size huzur verici, uykuya geçişinizi kolaylaştıracak seçenekler olmasına dikkat etmelisiniz. Örneğin açık mavi ya da açık yeşili duvar rengi olarak tercih edebilirsiniz. Buna ek olarak nevresim takımlarınızı da bu huzur verici renklerden seçebilirsiniz. Odanıza hoş bir koku verecek lavanta, vanilya gibi kokular da iyi uyku için öneriler arasında. Bu arada bu kokuların çok yoğun olması sizi iyi uykuya yakınlaştıracağına uykunuzu da kaçırabilir; bunu da hatırlatalım.

5. Düzen Eşittir Güzel Uyku

Yatak odası dekorasyonu nasıl yapılır?” sorusuna çok kısa bir cevap vermemiz gerekseydi kesinlikle “Düzenli olmalı.” derdik. Çünkü burası yatak odası, burada uyuyup enerji topluyor ve yeni güne tazelenmiş olarak uyanıyorsunuz. Fakat karmaşık bir şekilde dekore edilen ya da dağınık bir yatak odası uykuya dalmanızı zorlaştırabilir.

Bu dekorasyon fikirlerini uyguladıktan sonra gelsin mis gibi uykular!

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir